2011. május 16., hétfő

Szombaton nyár volt...

Szedtem is az árokparton egy kis ezt-azt... Helyre kis csokrocska kerekedett belőle, beletettem a helyre kis köcsögöcskémbe, és nagyon jó kedvem kerekedett tőle!


Nefelejcset is találtam, kivettem tövestül (pszt!), úgyis csak lenyírnák a fűvel együtt, és beültettem a kertbe, a vidéki hangulat fokozása végett.

Ez megint egy másik fajta, nem ugyanolyan, amilyen  már van nekem.

Hangulatomhoz hozzájárult továbbá, hogy virágzik az akác, imádom az illatát!



És virágzik a bodza!



Ami azt jelenti, hogy sürgősen előkészületeket kell tennem a szörp projekthez!  Ki kell szedni a hordóból a maradék savanyúságot, kimosni, kiszellőztetni, horribilis mennyiségű cukrot, citromsavat vásárolni, és receptet keríteni, mert én akkora hülye vagyok, hogy páromat ritkítom! Tavaly tudniillik csináltam bodzaszörpöt, valami isteni finom volt, el is határoztam, hogy idén minimum háromszor annyit kell eltenni!
Igenám, de hogy is volt? Mindig ezt csinálom, megnézek száz szakácskönyvet, eltevős könyvet, feldúlom az internetet, mivel minden recept mindig homlokegyenest más, mint az összes többi, valszeg vettem a mértani közepet, és csináltam valamit. De hogy nem írtam le, hogy na, ez lett a jó, az is biztos. Most kezdhetem elölről.
Aztán, úgy néz ki eddig, hogy meggy is lesz.

Tudnivalók a meggyszörpömről: lásd fent, a bodzaszörpnél.:)
Na mindegy, úgy még nem volt, hogy sehogy se' lett volna!

Vasárnap viszont valami kritikán aluli időjárás volt, mit tesz ilyenkor az ember?
Igen, eszik valami finomságosat.
Jelen esetben rizsfelfújtat.


Meg horgol egy kicsit. Maradék fonalból.
Majd lebontja, úgyis kevés ez a fonal.
Most nem veszek újat.
Különben is, jön a jó idő, hordót kell mosni, cukrot venni, bodzát szedni...

Na, majd csak lesz valami!

Azért a legfinomabb bodzaszörp receptjét szívesen veszem!:)))





7 megjegyzés:

  1. Szépek a képek, és guszta a rizsfelfújt. :)
    Recepttel segíteni nem tudok, mert sajnos hajszál pontosan az én esetemet írtad le. :))))

    VálaszTörlés
  2. Mi most már negyedik éve készítjük el így:

    http://www.edenkert.hu/elet-mod/megeheztel-/bodzaszorp-recept-suritmeny/2041/

    Feri nagy kedvence.

    VálaszTörlés
  3. Most találtam meg egy cetlire felírva, még anyósom készítette, talán 1x én is. Biztos finom volt, azért raktam el a fecnit:
    4 bodzavirág, 70 dkg cukor, 1 cs. citrompótló, 5 liter víz. 2-3 napig érlelni, majd leszűrni.

    VálaszTörlés
  4. Én szörp-recepttel nem jövök, viszont mondom, hogy ő a mocsári nefelejcs! :o)

    VálaszTörlés
  5. én csak bodzalimonádét szoktam készíteni. juhmeli linkjét nem tudom megnyitni :( pedig kíváncsi lennék rá!

    VálaszTörlés
  6. Mindenkinek ezer köszi, olyan aranyosak vagytok!
    Már megcsináltam a szörpikét, csak nincs időm beszámolni róla, de hátha holnap!

    VálaszTörlés
  7. Azért kimásoltam a cikk recept részét, itt talán nem vész el.
    Lássuk a hozzávalókat: 20 nagyobb bodzavirágzat, 4 kg cukor, 6 liter víz, 5 db citrom, 10 dkg citromsav, 1 kávéskanál nátrium-benzoát (tartósítószer).

    A bodzavirágok gyűjtésekor a teljesen kinyílt virágtányérokat keressük. A virágzati szárat alaposan vegyük szemügyre: ha tetvektől feketéllő darabokat találunk, inkább keressünk egy egészséges bokrot. A forgalmas utakat ugyancsak kerüljük el, hiszen a kipufogógázokból származó anyagok felhalmozódnak a növényekben. Ha összegyűjtöttük a 20-25 bodzatányért és a hozzávalókat, kezdődhet a főzőcskézés. Tisztaságmániások hideg vízben lemoshatják a bodzavirágokat, bár ezzel az értékes, ízes virágpor egy részét is eltávolítják. Tegyünk fel forrni 5 liter vizet, amelyben keverjünk el 3,5 kg cukrot. A maradék fél kg cukrot karamellizáljuk egy edényben, majd ha kész, öntsünk rá 1 liter vizet. Ne ijedjünk meg, amikor a hideg víz hatására a karamellizált cukor megkeményedik, hiszen tovább melegítve hamarosan feloldódik a vízben. A cukros leveket öntsük össze, és együtt forraljuk fel. Miután kihűlt a szirup, tegyük bele a bodzavirágokat, a felkarikázott citromot, a citromsavat és a tartósítószert. 4-5 napig hagyjuk összeérni az ízeket, ezalatt rendszeresen kevergessük. Szűrés után öntsük tiszta üvegekbe. Ízlés szerint 1:6 - 1:7 arányban vízzel vagy szódával hígítva egész évben fogyasztható.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...